Cinta dan Agama

Haii , Assalammualaikum didahulukan (Bagi yang muslim sahaja) . Dah nampak kan tittle kat atas tu ?? Ade tak yang tertanya tanye ?? Okeyh , entry kali nie pasal cinta dan agama . Kenapa dengan cinta dengan agama ?? Hmmm , nak tahu ke ?? Sabar la kejap ;)

Cinta dan Agama , ape bezanye ?? Mungkin orang akan berfikir bercinta dengan orang yang bukan seagama dengan kite . Betul tak ?? Jawapan tu mungkin betul tapi kalau yang bercinta seagama ape pulak ?? Menjaga adab ketika berkasih , macam tu ke ?? Tak jugak :D

Bercerita tentang CINTA dan AGAMA . Boleh diketegorikan pelbagai , contohnye . Cinta akan Rasul , Sentiasa membasahkan bibir dengan selawat keatas junjunganNYA . Cinta akan Tuhan , Sentiasa melakukan kebaikan dan meninggalkan laranganNYA . Cinta pada keluarga , Sentiasa menjaga nama baik keluarga . Cinta akan sahabat , Sentiasa membahagiakannye . Cinta akan BF/GF ?? Tu korang tafsir la sendiri ;)

Hmmmm , bercakap pasal BF/GF . Korang mesti penah dengar HAPPY VALENTINE kan ?? Menyambut hari kekasih . Wajib ke ?? Tak pun kan ?? So ape patut kite buat ?? Ape kata Hari kasih sayang tu kite gantikan dengan amalan yang mulia . Macam berzikir , solat atau amalan amalan yang berfaedah . Tak ke mana pun kalau korang sambut . Macam dapat pahala je kan ?? Baik tak payah la kan ??

Berbalik pada PAKWE atau MAKWE , potensi yang paling ketara bile kena tinggal adalah si perempuan . Nak tahu kenape ?? Jawapan paling senang kalau kite dengar . Sebab sayang kan ?? Weeeeeeeeeeeee . Tak bawak mane pun sayang awak kalau lelaki tu yang tinggalkan awak dengan rela hati die . Nak awak pun nak tak nak je . Tak payah la nak kat lelaki tu balik kalau die dah tak reti nak hargai awak . Berduyun kod lelaki kat luar sana . Nak bunuh diri bebagai , adushhhh . Peliknye dengan manusia sekarang nie , Berdosa la kalau nak buat macam tu . Fikir la family ehh , ape dyeorang rasa kalau korang buat macam tu ??

Carilah lelaki yang boleh terima korang seadanya dan memahami korang . Selain tu , die boleh membimbing korang ke arah kebaikan dan ke jalan yang diredhai . Sentiasa melabuhkan cintanya kepada yang Maha Isa supaya die boleh membimbing kite di Akhirat kelak . Itu adalah lelaki yang kite cari selama nie :)

Adoiiii , TERpanjang pulak entry kali nie . Opssss , soryy ye jadi ustazah kejap . Saja je nak berkongsi pendapat . Kalau rajin baca la , kalau tak . Tinggalkan je , tak kesah . Kat sini ade beberapa ayat ayat hikmat . Yang nie wajib baca dan semoga mendapat jodoh yang di idam idamkan . Renung renungkan dan selamat beramal ;)

" YA ALLAH , TERIMALAH AMALAN AMALAN KAMI . PERKENANKANLAH DOA DOA KAMI . BUKAKANLAH PINTU KEBAIKAN UNTUK KAMI SEPERTIMANA ENGKAU BERIKAN KEPADA PARA ANBIYA' DAN AULIYA' MU DAN HAMBA HAMBA-MU YANG SOLEH "

" YA ALLAH , JIKA AKU JATUH CINTA . CINTAKANLAH AKU PADA SESEORANG YANG MELABUHKAN CINTANYA PADA-MU AGAR BERTAMBAH KEKUATAN KU UNTUK MENCINTAI-MU "