Salahsiah Keluarga Iyraa Ibrahim

Ehhhh , lame tak update blog laa . Gian seout ! Almaklum laa busy dengan kerja sekarang . Kali nie entry pasal keluarga aku . Wahhh , ramai kawan kawan aku kata aku mempunyai keluarga yang sporting dan happening . Sporting yang macam mane ehh ?? Dan happening yang macam mane ?? Ataupun pening ?? Hahaha . Mesti nak tau kan ?? Hihihi .

Okeyh macam nie ceritanya , aku ade dua orang adik beradik dan aku bongsu . Aku ade sorang kakak . Nak tau umur die berape ?? 9 Mei nie genap umur die Dua Puluh Enam Tahun . Jauhkan umur die dengan aku ?? Aku baru Lapan Belas Tahun . Tapi akak aku boleh masuk dengan kawan kawan aku dan aku pulak boleh rapat dengan kawan kawan die . Tu yang best , macam macam orang aku jumpa . Alamak ! Lupa nak kenalkan nama die . Nama akak aku , NorHidayu binti Ibrahim satu satu akak yang aku ade . Pape masalah semua cerita kat die walaupun aku cube sorokkan daripada pengetahuan die , die tetap dapat tangkap cume cepat atau lambat je .

Kalau pasal boyfriend , orang number satu yang akan aku inform adalah akak aku . Then mula laa die bagi soalan soalan cepumas die . Aku tau die nakkan yang terbaik untuk aku . Dan die faham kalau aku couple tu tak pernah nak bertahan lama . Die pun pernah alami macam mane yang aku pernah jalani . Biase laa , remaja laa katakan . Tapi pernah die benci kat sorang lelaki yang aku pernah couple sebab ADALAH :D

Pernah suatu hari tu aku nak keluar dating , akak aku pergi ambil budak lelaki tu then hantar kiteorang keluar date . Mase tu aku form 3 , Hahahaha . Sumpah kelakar ! Yelaa , time tu takde transport . Pernah jugak , aku keluar dengan teman istimewa then tengok wayang dengan akak dan abang ipar aku . Lepak lepak sesama . Serious kelakar ! Tapi benda dah lepas , semua kenangan je . Jodoh tak berpanjangan :)

Kawan kawan aku kata akak aku macam bebudak . Adududu , yeke ?? Hahaha . Mungkin sebab aku remaja so die terikut ikut laa jugak . Ishhh Ishhh . Memang betul pun , dah kahwin pun ada hati nak gaduh dengan aku lagi . Macam bebudak , benda kecik pun boleh jadi besar . Tak sampai 5 minit nanti die tegor aku balik . Pape laa =='

Bulan Enam mungkin akak aku akan ikut suami die berhijrah ke Kelantan . Mak dengan Ayah aku biase laa , berat hati nak lepaskan akak aku sebab akak aku nie jenis manje , kekadang tu tak reti berdikari langsung . Tapi kalau akak aku masak tak penah kalah laa , kekadang sedap jugak . Hahaha . Baik betul aku puji die . Selalu kutuk je keje aku :D

Nak tengok tak gambar akak aku ?? Nie aku selitkan satu je . Hihihi .
NORHIDAYU BINTI IBRAHIM & MOHD FAIZ BIN AMJAH

Cerrr tengok ! Ibarat kopi dengan susu yang tak dapat dipisahkan . Hahaha . Kejam betul aku ! Korang rasa akak aku nie dah ade anak belum ?? Orang kata belum ade anak lagi . Sahh kena tipu :D

SITI NURALYA HANNAH BINTI MOHD FAIZ

Nie anak akak aku . Kalau die takde sumpah sunyi hidup aku weyy ! Bile dengar die nangis , sayu je hati aku :( Impian aku bile aku dah ade pakwe , aku nak bawak anak buah aku sekali keluar dating . Takde laa syaitan kacau . Confirm sweet giler babeng :D

Stop pasal keluarga akak aku ! Mesti korang nak tau pasal Mak dengan Ayah aku kan ?? Mak aku sporting jugak macam akak aku . Die take care pasal aku dengan akak aku . Kire semua rahsia aku dalam poket mak dengan akak aku . Mak aku pernah cakap , kalau nak couple boleh tapi jaga pergaulan . Dan Mak aku cakap jugak , kalau nak keluar dating biar depan die atau akak aku . sekurang kurangnye lelaki tu amek aku kat rumah dan hantar aku macam biase sampai ke rumah jugak . Kire pegi dengan baik and balik cara baik . Tapi kalau takde transport , akak aku sendiri akan hantar kat tempat yang kiteorang nak jumpa .

Ayah aku ?? Errrr , kawan kawan aku dengan kawan kawan akak aku semua takut dengan ayah aku sebab muke die bengis . Garang ke ?? Takpun laa , tapi kalau dengan anak anak die cukup tegas . Aku pernah kena marah sebab pegang stering macam tarik . Kalau aku tarik stering tu , tak pasal tercabut kang . Haishhhh . Ayah aku nie pun macam bebudak , kalau aku drive ade je tak kena . Nanti balik mula laa cerita kat mak aku . Mengadu laa katakan , hehehe . Dan mak aku mula laa cerita balik kat aku ape yang ayah aku cerita kat die . Naik give up aku nak bawak kereta kalau die kat sebelah . Lagu lagu yang best kat dalam kereta pun boleh buat aku jadi tak dengar sebab fokus punya pasal . Takut kena bebal :(

Mak dengan ayah aku loving dan caring . Nak tau kenapa aku labelkan dieorang macam tu ?? Kalau kenduri kat mana mana , mak aku mesti nak pakai baju yang same warna dengan ayah aku . Kalau takde pun , boleh jadi ade . Hahaha . Handbag , kasut , baju dan semua semua laa . Ayah aku yang pilihkan untuk mak aku . Adudududu .

Ayah aku dah bagitau awal awal , kalau sambung belajar nanti jangan nak bercinta . InsyaAllah aku akan cube . Dan aku pun naik give up jugak nak bercinta nie . Cewahhh ! Alaa , aku takde gambar mak dengan ayah aku berdua . Kalau ade pun , mak aku tak kasi upload . Buruk katanye ;)

Makaiii , kemain panjang lagi entry aku kan ?? Mesti penat nak baca ?? Soryy Moryy :D Nie je laa yang dapat aku kongsikan . Dah lama tak update jadi cube laa jugak cari idea . See ! Dapat jugak tajuknye . Selamat Membaca :D